Tajemniczy klient w ZIGu
Marzena Żeber, 16.09.2009
 
Tajemniczy klient w ZIGu
15 września odbyło się pierwsze w edycji jesiennej seminarium Zielonej Inicjatywy Gospodarczej na temat podnoszenia kwalifikacji personelu poprzez badania "mystery shopping” (tzw. tajemniczy klient). Gościem seminarium ZIGu był Pan Konrad Krupa z firmy BMC Business Media Consulting, specjalista z zakresu badania jakości personelu.

Badania MSPA (Światowej Organizacji Mystery Shoping) wskazują, iż powodem straty klienta jest w 68% nieodpowiednia obsługa klienta, 14% zła jakość produktu, 9% przejście do konkurencji bez wyraźnej przyczyny, 5% inne, 3% wyjazd. Ok. 4% konsumentów skarży się na nieodpowiednią obsługę, a aż 96% informuje o tym fakcie znajomych i rodzinę. Koszt utrzymania istniejącego klienta jest pięć razy niższy, niż pozyskania nowego.
Czym jest „mystery shopping”? To najbardziej wiarygodne badania obsługi klienta, spojrzenie „świeżym okiem” na firmę, pracownika, organizację wewnętrzną; dokładna relacja przebiegu prawdziwych doświadczeń klientów dotyczących obsługi, informacja zwrotna pozyskana od klienta dotycząca przedsiębiorstwa.
 
Co bada tajemniczy klient?
1) pracownika – organizacja pracy, wygląd, sposób wypowiedzi, zaangażowanie, otwartość werbalną i niewerbalną, reakcje na wymagającego klienta,
2) otoczenie – sposób ekspozycji towaru, estetyka, „wrażenia” klienta,
3) procedury – kompletne procedury sprzedaży,
 
Korzyści dla firmy:
- poznanie obrazu firmy w oczach klientów,
- poprawa wizerunku przedsiębiorstwa,
- zwiększenie poziomu zadowolenia klienta,
- wyższa sprzedaż,
- optymalizacja procedur sprzedażowych,
- wyższy poziom satysfakcji i zaangażowania personelu firmy,
- zwiększenie lojalności pracowników.
Cały cykl badawczy oparty na metodzie „mystery shopping” to zdefiniowanie celu, opracowanie wytycznych badania, szkolenia tzw. tajemniczych klientów, przeprowadzanie badań, opracowywanie wyników, szkolenia dla klienta oraz ponowne badanie po innym czasie, przedstawianie możliwości poprawy jakości obsługi klienta, przygotowanie szczegółowego planu marketingowego i szkoleniowego. W ramach tej metody stosuje się także badania telefoniczne, emailowe, badanie tajemniczego pracownika.
Materiały z tego seminarium można znaleźć w dziale WIEDZA na naszej stronie.
Więcej o „mystery shopping” na stronie www.bmcpoland.com
 
Prezentacja z semianarium jest dostępna na stronie:  http://zig.eco.pl/materialy/publ_79_15_9_2009_badania_mistery_shopingzip.zip
 
Kolejne seminarium ZIG odbędzie się już 22 września, tematem będzie możliwość rozwoju małej firmy w Internecie.

Źródło: www.bmcpoland.com, Konrad Krupa

tagi: ZIG, biznes, działalność gospodarcza, zarządzanie

Powiadom znajomego
Pobierz PDF (pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz)
Dodaj komentarz
 

Projekt ZIG został zakończony! (info)



Fairtrade Polska:
Fairtrade Polska
 
 
 
 
                    


Na tej stronie przedstawialiśmy krakowski biznes ekologiczny oraz wspierające go instytucje i organizacje.
Projekt ZIG został zakończony!
akcja   alternatywna ekonomia   barter   biuro   biznes   certyfikat środowiskowy   CSR   dotacje   działalność gospodarcza   działania proekologiczne   edukacja   ekoimprezy   Ekologia   ekonomia   elektrośmieci   energia   eventy   Fair Trade   fairfood   Fairtrade   festiwal   film   FSC   fundusze strukturalne   GMO   gospodarka   gra   herbata   imprezy   kakao   kiermasz   konferencja   konferencje   konkurs   kryzys   kryzys ekonomiczny   las   mapy   mikroprzedsiębiorstwo   moda   MPO   MSP   NGO   ochrona   odpady   odpowiedzialność społeczna   OZE   praca   prawo   przedsiębiorstwa   przemysł   przewodniki   PZS   raport   recykling   reuse   rolnictwo   rolnictwo ekologiczne   rozwój   seminarium   Sprawiedliwy Handel   spółdzielnie   szkolenia   szkolenie   targi   turystyka   UE   warsztaty   wegetarianizm   wykłady   wymiana   yerba mate   zakupy   zarządzanie   zdrowa żywność   zielone technologie   ZIG   ZIG partner   Zrównoważony rozwój   środowiska   żywność   żywność ekologiczna  
Wybierz miesiąc



Polecamy:

Fundacja ''Koalicja Sprawiedliwego Handlu'' - Fairtrade Polska